Методичні матеріали

Цікаве в Інтернеті

 

YouTube

YouTube-сервіс, що надає послуги відеохостингу. Користувачі можуть додавати, переглядати і коментувати відеозаписи. На сайті представлено як професійно зняті фільми і кліпи, так і любительські відеозаписи, включно з відеоблогами.

Перегляд та розповсюдження контенту

Відеоматеріали YouTube поширює наступним чином:

Можливе збереження без допомоги сторонніх додатків. Збережене відео розміщується в кеші браузера (якщо ролик має великий розмір, в кеші може виявитися тільки його частину, яка проглядалася останньої, як правило цього не відбувається з роликами тривалістю менше 15 хвилин).

Ролик буде мати характерне ім'я (різне для різних браузерів). Знайти цей файл простіше всього, виконавши пошук у папці кеша з наступними параметрами: Розмір - більше 100 Кб, час зміни - за останню годину. Знайдений файл можна зберегти (копіювати) в потрібне місце. Якщо файл не має розширення, потрібно приписати наприкінці розширення. Flv і відео можна буде переглядати за допомогою будь-якого програвача, що підтримує FLV, наприклад VLC.

Можливості користувачів

Користувачі можуть залишати свої коментарі, оцінювати чужі коментарі, додавати анотації і титри до відео, а також виставляти рейтинг переглянутих відео, якщо таку можливість їм надав автор. Людина, що завантажив відео, також може заборонити «вбудовування» (embedding) свого відео на інші сайти, блоги і форуми.

Редагування відео

За допомогою YouTube Video Editor тепер можна робити редагування наявних в профілі користувача відеороликів і застосовувати аудіодоріжки. Редактор відео YouTube Editor дозволяє виробляти з роликами нехитрі маніпуляції, такі як, наприклад, обрізка відеоряду або ж об'єднання декількох в один. Всі монтажні операції з відеороликами здійснюються на основі завантаженого користувачем відео. Доступна можливість попереднього перегляду в низькій якості, так як обробка даних відбувається безпосередньо на серверах YouTube. Після фіналізації проекту його можна опублікувати в нормальній якості.

Сервіси-аналоги

З появою понять «відеошарінг», «відеоблоггінг» (починаючи, приблизно, з 2003) виникло багато подібних проектів - Revver, Clipshack, RuTube. Сайти даної спрямованості використовують одну структуру послуг поширення відео, відрізняючись тільки бізнес-моделями (використання реклами, платність або безоплатність сервісу), деякими технічними деталями та позиціонуванням.

Блокування YouTube

Карта світу, яка показує стан сервісу YouTube в різних країнах на 2010 рік:

Можливості YouTube

На головній сторінці є виконані у вигляді вкладок посилання на важливі рубрики YouTube:

YouTube розробляє і поширює програми та функції, що надають більших можливостей для користувача. YouTube прагнє зробити любу задачу зручною та легкою для користувача, від перегляду до створення свого власного відеосюжету.

Не потрібно бути членом спільноти, щоб скористатися функцією втілення відеосюжетів в іншу веб-сторінку. Користувач може скопіювати код, перейти на інший веб-сайт і вставити код в HTML код власної сторінки.

Відвідувачі можуть ділитися з іншими людьми посиланнями на вподобаний сюжет, скориставшись функцією відправки посилання. При виборі цієї функції під відеосюжетом з'являється вікно, в якому користувач може вводити адреси електронної пошти та короткі повідомлення. Потім вибирається напис "Відправити це відео по електронній пошті" - і електронний лист із посиланням на обраний відеосюжет відправляється за вказаною адресою електронної пошти.

Розділ "Video toolbox" або "Набір інструментів для відео" представляє поради та різні хитрощі, використовувані при створенні відео. Є сюжети, що стосуються освітлення, редагування відео, кута, під яким встановлюється камера, записи звуку і спецефектів. Для перегляду цих відеосюжетів не потрібно бути членом спільноти YouTube.

Розділ "TestTube", або розділ тестування, в якому пропонуються для бета-тестування нові програми, перш ніж їх викладуть на сайт для загального використання.

Ось деякі з додатків TestTube:

Можливо, найбільш корисна функція YouTube - можливість пошуку. Коли член спільноти відправляє на веб-вузол відеосюжет, він у спеціальних полях може вказати назву, опис і теги, що містять ключові слова для пошуку. Від нього залежить правильність введення ключових слів. Досвідчені користувачі знають, що потрібно додати ще ключові слова з найпоширенішими помилками. Недобросовісні користувачі додають ключові слова, які не мають нічого спільного із змістом відеосюжету. Це штучно підвищує кількість переглядів відповідного сюжету, але навряд чи сприятиме отриманню високих оцінок.

Файли в YouTube

Всі відеофайли на цьому веб-сайті мають формат Adobe Flash Video з розширенням .flv. Ви, напевно, вже стикалися в Інтернеті з різними форматами відео, для кожного з яких потрібен свій програвач.

Програвачі та відповідні формати:

Flash Video в порівнянні з іншими форматами володіє двома великими перевагами. По-перше, він відрізняється високим ступенем стиснення, завдяки чому файли. Flv мають менший розмір, ніж файли інших форматів. По-друге, для відтворення Flash Video вимагається додаток flash player, а не окремий програвач відео.

Створення програми для Flash - для програміста дуже просте завдання. Є кілька веб-сторінок, де наводяться поетапні інструкції по створенню таких додатків. У наявному на YouTube програвачі Flash є такі стандартні органи управління, як регулювання гучності, відтворення, перемотування, а також кілька кнопок, що дозволяють користувачеві згортати і розгортати переглядовий екран.

Для того щоб мати можливість переглядати відеосюжети YouTube, користувач повинен встановити на своєму комп'ютері Macromedia Flash Player останніх версій. Оскільки програвач безкоштовний, користувачеві для такої модернізації комп'ютера не потрібно витрачати додаткові кошти. Програвач, пропонований YouTube, працює тільки з файлами. Flv, але, на щастя, користувачам не потрібно перед відправкою на веб-вузол перетворювати свої файли в цей формат.

YouTube приймає файли відео у форматах Quicktime ( . Mov), Windows Media Video (. Wmv), Audio Visual Interleave (. Avi) і Moving Pictures Expert Group (. Mgp). Користувачі відправляють свої файли відео, записані в одному з цих форматів, а YouTube перетворює їх у файли. Flv. На веб-сайті YouTube вказується час, який повинен пройти між відправленням файлу і моментом завершення перетворення. Цей час залежить від розміру і формату вихідного файлу. Як відзначають представники компанії, час, що витрачається на таке перетворення файлу, може становити від декількох хвилин до декількох годин. Якщо для відправки відеосюжету потрібно більше восьми годин, YouTube радить автору відеосюжету видалити файл і спробувати завантажити його знову.

Телебачення через Інтернет

http://www.broadcast.telekritika.ua/show/Infrastruktura/1050-televidenie_cherez_internet

Онлайн-відео

Механізми доставки контенту можна класифікувати по кількох категоріях, в залежності від способу його попадання до користувача і бізнес-моделі. Найпростішим механізмом, ймовірно, є онлайн-відео. Так контент-провайдери, наприклад, Hulu та Netflix роздають потокове або завантажувальне відео за запитами з Інтернет-сайтів. Відеоконтент попередньо накопичується на серверах і доставляється користувачам на ПК або цифрові ТБ-приставки як потік даних на пристрої споживачів (потокові файли). Контент пересилається користувачеві через TCP-IP з'єднання, так само, як і веб-сторінки в Інтернет-браузері.

При відтворенні відео на ПК зазвичай використовують будь-який з потокових відеокодеків, наприклад Adobe Flash або Windows Media Video. Відтворення можливе і на інших пристроях, підключених до Інтернету. До них відносяться телевізори з Blu-ray опцією, КПК і планшетні комп'ютери, ігрові консолі та цифрові ТВ-приставки.

Цікава дилема виникла через появу over-the-top (OTT) технології (за допомогою цієї технології контент доставляється будь-якому користувачеві Інтернету безпосередньо через протокол HTTP). Кабельні ТВ-оператори, як правило, надають клієнтам доступ до Інтернету. У цьому випадку глядачі можуть мати доступ до того відео в Інтернеті, і даний контент конкурує з власними відеосервісі кабельного оператора.

Повторна передача (Retransmission)

Повторна передача - це форма онлайн-відео, типу iviTV і FilmOnTV, де контент наживо береться з ТВ-ефіру або інших джерел. Потоки даних, захоплені цифровими ресиверами, перекодовуються, відправляються на центральний сервер і потім видаються в потоці IP multicast. В цьому випадку прямий доступ до контенту відсутній, тому ресивери ефірного (кабельного або супутникового) ТБ можна підключити в будь-якому сегменті ринку, до контенту якого є доступ.

Цей тип сервісу в даний момент стикається з судовими позовами, оскільки сервісні провайдери не можуть укласти ліцензійні договори з постачальниками контенту в запропонованих ними формулюваннях. Організації NAB, CEA та інші недавно створені компанії зараз досліджують схеми бізнесу мовників, які пов'язані з доставкою контенту в сегменти Інтернет-ринку.

IPTV

IPTV, або ТБ за Інтернет-протоколом - це сервіс типу U-verse компанії AT & T, де відео передається потоком на цифрову ТВ-приставку через відповідну телефонну лінію по скрученій парі або оптоволоконної лінії. Найчастіше телеком-оператори в центральному офісі використовують мультиплексор доступу до цифрової абонентської лінії (DSLAM) для підтримки індивідуального широкосмугового з'єднання з обладнанням, встановленим у замовника вдома.

Цей механізм насправді не використовує Інтернет, він укладає відеодані в IP-пакети, подібні тим, що використовуються для передачі інформації по Мережі. З даним типом сервісу доступ до контенту повністю в розпорядженні провайдера, що надає програму передач (EPG), необхідну для доступу до контенту. Незважаючи на те що використовується IP-з'єднання, кожен передплатник пов'язаний з центральним офісом окремою лінією, отже, не потрібно створення Мережі з пакетною комутацією, що зменшує складність і широту пропуску системи і гарантує необхідний рівень якості сервісу.

Гібридне мовлення

Гібридне мовлення - технологія, де для відправки контенту на підключення до Мережі телевізори або ТБ-приставки мовники використовують комбінацію OTA та Інтернет-каналів. Групи, що займаються розробкою цього сервісу в Європі, Японії та Південній Кореї, описують різні форми гібридного мовлення. Найбільш відомий з них - Європейський консорціум (European consortium), що працює у зв'язці з організаціями, які розробляють стандарти DVB під ім'ям Hybrid Broadcast Broad-band TV (HbbTV). Серед сервісів, що надаються групою, телебачення продовженого доступу (catch-up TV), відео-на-замовлення (VoD) та інтерактивна реклама. Специфікація для HbbTV була випущена інститутом ETSI, і проведені декілька зустрічей з її обговорення.

Web-TV

При використанні технології Web-TV Інтернет-контент потрапляє на телевізори з допомогою цифрових ТВ-приставок або спеціально обладнаних телевізорів. Глядачам безпосередньо доступні сторінки, схожі на сторінки сайтів, пошукові механізми та різноманітні додатки. Незважаючи на схожість цієї технології з онлайн-відео та гібридним мовленням, контент не призначений для доставки і відображення на ПК. Сервіси базуються на покращеному інтерфейсі перегляду контенту на планшетному пристрої, часто інтегрованому з відповідним механізмом пошуку в різних джерелах (і в мовних потоках, і в Інтернеті).

ТВ-додаток потенційно може інтегрувати Інтернет, OTA, кабельний або супутниковий контент, формуючи мультимедійну середовище. На практиці ж телевізор або ТВ-приставка навряд чи зможуть забезпечити безшовне відтворення контенту, отриманого з Інтернету, і контента OTA.

Справжнє гібридне мовлення, коли контент з різних джерел синхронізується і інтегрується своїми власниками, не може існувати через технічного рівня сучасних пристроїв.

Widget TV

Widget TV - це невеликі додатки («віджети»), наприклад у Intel і Yahoo!, на базі Web TV, які доставляють контент, дані та інформацію спільноти безпосередньо з Інтернету на телевізор. Попередньо встановлені або завантажені віджети пропонують користувачам спосіб вибору параметрів телеперегляду і доступу до інформації. У найпростішій формі віджети висвічують на екрані «додаток», яке запускає локальні процеси, такі як найпростіші ігри. Великий інтерес для сервіс-провайдерів представляють віджети, які «перескеровують» телевізор на інші сайти в пошуках контенту. Одна з проблем для мовників - узгоджена поведінка віджетів на різних пристроях. З цієї причини виникла велика кількість різних платформ для віджетів. Ними сьогодні займаються розробники графічного або проміжного ПО користувацьких інтерфейсів (наприклад, браузер часто поставляється окремим постачальником контенту). Мовникам зручніше поставляти свої віджети, але тут вже виникає питання, як зробити так, щоб користувачам різних віджетів був однаково зручний доступ до контенту різних мовників. OTT мовлення також проблематично для Widget TV.

Перспективи

Сьогодні питання розширеної доставки телевізійного сигналу вивчають численні комісії та комітети, як це було на зорі впровадження цифрового телебачення. Один з варіантів було запропоновано в специфікації Advanced TV Enhancement Forum (ATVEF), він визначає методи створення різних форм контенту для доставки на різні медіаплатформа. У той же час ATSC розробила для цифрового ТБ середу спеціалізованого ПЗ (DASE), яка відрізняється дублюючої функціональністю.

З багатьох причин, включаючи брак часу і питання фінансування, ні один із стандартів не був втілений у відповідній інфраструктурі. Нещодавно ATSC сформувала нову команду для дослідницької роботи в цій сфері Internet Enhanced Television Planning Team (PT-3). Її мета - вивчити можливості, які припускають мовні сервіси з підключенням до Інтернету, і закладка фундаменту для майбутніх технологій і стандартів.

Багато власників контенту міняють основи своїх бізнес-моделей, щоб включити в них можливості Інтернету. Тому закономірним буде очікувати розвитку мовлення в напрямку інтеграції кількох форм доставки контенту для зручності перегляду і власниками традиційних телевізорів, і мобільних пристроїв.

Аудіо подкасти

Подкаст - (від анг. IPod і broadcast) звуковий чи відеофайл, який розповсюджується безкоштовно через Інтернет для масового прослуховування або перегляду. Файли можна завантажити або слухати онлайн.

Виділяють три типи подкастів:

1. Аудіо-подкаст

2. Відео-подкаст

3. Скрінкасти - нове явище, яке спростило навчання людей через Інтернет. Суть скрінкастів полягає в тому, що за допомогою спеціальної програми записуються дії на екрані комп'ютера разом з аудіо-коментарями, що ідеально підходить для пояснень по комп'ютерним програмам.

Можна також розділити подкасти на подкасти організацій (радіостанцій, університетів, тощо) і приватні подкасти блогерів.

Як працювати з підкастами?

Їх можна слухати онлайн, а можна записати і слухати в дорозі або займаючись прибиранням по будинку тощо. Ви можете слухати їх просто для того, щоб зрозуміти і дізнатися нову інформацію, можна записувати цікаві моменти і вирази.

Основні критерії вибору подкастів:

Як створити подкаст

Багато хто задається питанням, як створити свою власну Інтернет-радіостанцію. Однак, не всі уявляють собі труднощі, пов'язані з цим. Один із способів публікації аудіо в Інтернет - це подкастинг.

Схема створення подкасту є простою.
  1. Потрібно створити власне сам аудіо-запис. Щоб зробити його на комп'ютері, знадобиться мікрофон, програма - audio recorder, і, можливо, програма для редагування звуку.
  2. Готовий подкаст потрібно опублікувати - на власному сайті, блозі, або спеціальному Інтернет-сервісі.

Розглянемо всі ці моменти докладніше.

Запис подкасту

Програм для запису аудіо сигналу існує багато - платні і безкоштовні, для Windows, MacOS, Linux, прості і складні. При виборі програми для запису аудіо слід керуватися наступними критеріями:

Як приклад подібної програми можна рекомендувати цю програму звукозапису.

Існують спеціальні програми, за допомогою яких можна не тільки записувати аудіо контент, але і створювати необхідний для подкасту RSS-фід.

Публікація подкасту

Є багато способів донести записаний подкаст до слухачів.

Якщо у вас є блог на движку WordPress, вам достатньо лише встановити спеціальний плагін, наприклад PodPress. Це найбільш популярний спосіб. PodPress значно перетворює WordPress і робить все необхідне для публікації подкастів: генерує RSS фід з підтримкою iTunes, має красивий Flash-плеєр, веде статистику, розпізнає ID3 теги у MP3 файлів. Встановити це доповнення не складе труднощів, а користуватися ним ще простіше.

У випадку, якщо у вас статичний HTML сайт, або CMS не підтримує подкастинг, то можна скористатися спеціальною програмою для створення подкастів. Наприклад - Podcast Wizard. З її допомогою можна не лише записувати і редагувати подкасти, але й публікувати їх відповідно до прийнятих стандартів. Програма генерує RSS фід з підтримкою iTunes, саму сторінку подкасту (шаблони підтримуються), може провадити завантаження всіх необхідних файлів прямо на сервер за допомогою FTP.

У вас взагалі немає власного сайту, або немає часу розбиратися в особливостях технологій подкастингу? Це не проблема.

Скористайтеся одним із існуючих веб-сервісів:

PodBean (http://www.podbean.com/)

C PodBean ви з легкістю зможете опублікувати власні аудіо чи відео підкасти, а також поділитися ними з друзями в Facebook, MySpace, Blogger тощо.

mirPod (http://www.mirpod.com/)

За допомогою mirPod ви зможете згенерувати код Flash плеєра для вставки в блог або сайт.

Pod-O-Matic (http://www.podomatic.com/)

Безкоштовний тариф хостингу подкастів припускає 500 Мб вільного місця на диску і 15 Гб трафіку на місяць. Відмінний вибір для початківців подкастерів.

Порядок роботи

  1. Ознайомитися з можливостями сервісу YouTube. Здійснити пошук, розміщення та посилання відео.
  2. Ознайомитися з сервісами онлайн телебачення. Проаналізувати можливостісервісів та якість трансляції.
  3. Ознайомитися з сервісами аудіо подкастів. Проаналізувати можливостісервісів та якість трансляції.

Зміст звіту

  1. Назва та мета виконання лабораторної роботи.
  2. Результати досліджень, що підкріплені відповідними зображеннями.
  3. Висновки.